Ulla Wredmark, Mona Korths-Norden och Eva Gyhlenius

Årsmötet 2012-02-22

Föreningens Årsmöte

Årsmötet 2012 hölls i Cabinen, Surbrunnsparken, Ystad, onsdag 22 februari kl. 18.30. Mona Korths-Nordén från Distriktsstyrelsen satt ordförande och Eva Gyhlénius sekreterare. Totalt 65 röstberättigade medlemmar närvarade. Mona gav å Distriktets vägnar en eloge till styrelsen och de aktiva medlemmar som bidragit till att föreningen blommat upp och nu erbjuder så många aktiviteter. Årsmötesförhandlingarna avslutades och generösa bitar av den ljuvliga smörgåstårtan serverades till deltagarnas uppskattning. Föreningens Sångfåglar kvittrade och spelade under ledning av Gertie Nilsson. Teatergruppen Snick & Stick med Wasa-aktörerna underhöll och fick många skratt av publiken. I vanlig ordning fanns ett lotteri med riktigt fina priser skänkta av Christina Thomasson.