Viola Nilsson, Mona Korths-Nordén och Ingrid Sifverson

Årsmötet 2013-02-20

Föreningens Årsmöte

Årsmötet 2013 hölls för första gången i Odd Fellows ljusa och rymliga lokal på Missunnavägen 5, Ystad. Mona Korths-Nordén från Distriktsstyrelsen hedrade oss än en gång genom att sitta ordförande, Ingrid Sifverson var sekreterare. Utöver de vanliga punkterna på dagordningen antogs nya stadgar. Totalt 50 röstberättigade medlemmar närvarade och det fanns gott om plats för alla att sitta. Utsökt god kycklingsallad serverades varpå Margareta Gaunitz med inlevelse berättade om boken "Vänskap under sju decennier 1899-1968".  Den handlar om en grupp tyska lärarinnor som skrev om sin tillvaro och skickade till varandra som en rundbok; en spännande och sann historia. Kvällen avslutades med kaffe och kaka samt lottdragning med många fina priser.