Välkomstdrinken av Georg Persson och dragspel musik av Lars Larsson

Badavslutning 2013-06-05

Festligt i hamnen i Ystad

Alla föreningens badgrupper samlades för gemensam terminsavslutning nere i småbåtshamnen i Ystad en varm och vacker försommarkväll. Badsamordnare Ulla Wredmark hälsade välkommen utanför Sjövärnskårens klubblokal. Alla bjöds en god, fruktig drink och trevligt mingel till tonerna av Lars Larssons dragspel. Så blev det dags att sätta sig till bords i den festligt dukade lokalen som doftade lätt av syrén. Med över 50 deltagare blev det lite trångt i lokalen och ljudnivån var hög, men hjärtlig. Och alla lät sig väl smaka av den marinerade fläskfilén och de goda tillbehören, och senare serverades kaffe och hembakad tårta. Badledare avtackades med fiffiga presenter och deltagarna önskade varandra trevlig sommar.