Momo & Kenzo ut i skogen skall vi gå

Vandring i Fyledalen 2013-10-09

Höstvackert i naturen!

Vädret var återigen på medlemmarnas sida och solen förgyllde den årliga höstvandringen i Fyledalen. Omgiven av skiftande höstfärger promenerade ett tjugotal personer och tre hundar cirka en halvmil i skogen. Några höll utkik efter ätliga svampar, andra fick beskåda en flock hjortar och alla fick lyssna till Majsan Påhlstorps berättelser. Ingen gick vilse denna gång. Efter promenaden samlades hela gänget (utom hundarna) runt ett jättebord i Majsans vardagsrum. De som inte gått i skogen hade förberett fikat och alla högg in på det hembakade brödet och det goda pålägget, vilket inkluderade Majsans hemlagade leverpastej som numera nått stjärnstatus. Det pratades och skrattades runt bordet medan många termosar med kaffe tömdes. De supergoda chokladkakorna försvann också. Tyst blev det inte förrän alla åkt hem, nöjda och glada.

Tusen tack, Majsan, för en underbar dag!