Majsan på vandring

Vandring i Fyledalen 2013-05-15

På utflykt med Majsan

Efter en väldigt kall och trögstartad vår lyste solen varmt och gott på det 20-tal medlemmar som samlats hos Majsan Påhlstorp utanför Sjöbo. Den skira grönskan i Fyledalens skog var bländande vacker och alla njöt av promenaden. Majsan bjöd i vanlig ordning på rolig och intressant information om det vi såg på vägen, och fåglarna underhöll med sitt glada vårkvitter. Det var en härlig naturupplevelse och de medlemmar som råkade komma på avvägar hittades igen. Väl tillbaka hos Majsan dukades det upp ett fikabord rikligt på godsaker, såsom Majsans hemlagade leverpastej och Violas delkata mumskakor. Smaskigt!

Alla åkte hem upplyfta till kropp och själ som man blir av naturen och trevligt sällskap. Vi ses till hösten igen!